Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Help

Product Information

Shoppingfunktioner og produktinformation

Følgende shoppingfunktioner kan gøre det lettere at beslutte, hvilket softwareprodukt der er det rigtige til dit projekt:

  • Vores produkter. Se kataloget over alle produkter, der kan købes online. Det inkluderer priser på softwareabonnementer.
  • Branchespecifikke kollektioner. Du kan nu få adgang til en bred kollektion af de vigtigste Autodesk-programmer og -tjenester samlet i én pakke – enkelt, praktisk og til en attraktiv pris.
  • Kampagner. Kig efter rabatpriser og begrænsede kampagner for nogle af vores mest populære produkter.
  • Support-tilbud.  Find oplysninger om support, der er inkluderet i abonnementer.

Er hele jeres produktlinje tilgængelig i butikken?

Nej. Selvom vi fører hovedparten af Autodesk-produktlinjen, er der nogle produkter og tjenester, som vi ikke sælger online på nuværende tidspunkt.

Elektroniske softwareoverførsler er tilgængelige for de seneste versioner.

Besøg vores produktliste for at få flere oplysninger om vores tilgængelige produkter.

Tilbyder I mængderabatter eller specialpriser?

Vi tilbyder ikke mængderabatter på dette tidspunkt. De priser, du ser i butikken, er salgspriserne. Eventuelle specialtilbud eller kampagner vil være angivet på produktsiderne og vil blive vist i din indkøbskurv.

Abonnementsoplysninger

Hvad er fordelene ved at abonnere på Autodesk-produkter?

  • Opnå øget produktivitet med de nyeste produktversioner og opdateringer
  • Tilpas til ændringer i forretningsbehov ved let at skalere dine softwareværktøjer
  • Betal efter behov, og kun når du har brug for det—ingen stor opstartsinvestering
  • Få løst problemer, og kom videre med arbejdet ved at få hjælp fra produktsupportspecialister
  • Fakturer let dine software-abonnementsgebyrer på kunder og projekter

Få mere at vide her.

Hvad er et abonnement med automatisk fornyelse?

Et abonnement gør det muligt for dig at licensere Autodesk-computersoftware på varighedsbasis for at opfylde en række forretnings- og budgetovervejelser, f.eks. accept af afgrænsede projekter eller ansættelse af midlertidigt personale. De kunder, der køber et abonnement, får fordele såsom Basissupport, adgang til den nyeste software og de nyeste produktforbedringer og i nogle tilfælde adgang til udvalgte skytjenester.

Abonnementer, der blev købt i Autodesk-butikken, fornys automatisk. Nogle abonnementsperiodelængder er kun tilgængelige fra forhandlere eller din Autodesk-salgsrepræsentant og fornys ikke automatisk. Du vil modtage fornyelsesmeddelelser 45, 30 og 4 dage før udløb med fornyelsesanvisninger.

Abonnement omfatter:

  • Den nyeste softwareversion, tidligere versioner og opdateringer
  • Teknisk support og e-læring, herunder eksklusive nyhedsbreve til abonnenter
  • Adgang til brug af udvalgte skytjenester
  • Extra Territory-rettigheder

Få mere at vide her.

Hvordan opdaterer jeg det kreditkort, der er knyttet til automatisk fornyelse af mit abonnement?

For ordrer afgivet på eller efter den 14. december 2020:

Gå til Autodesk-konto, klik på produktet, og  Skift  din betalingsmetode.

For ordrer afgivet mellem  9. december 2019 – 14. december 2020:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klik på betalingsmetoden for det abonnement, du vil opdatere.

For ordrer afgivet  før den 9. december 2019:

Hvis du vil opdatere dit kreditkortnummer eller den udløbsdato, der er forbundet med din automatiske fornyelse, skal du  klikke her og indtaste den e-mailadresse, der er knyttet til din ordre, samt din adgangskode. Hvis du ikke husker din adgangskode, kan du  klikke her for at hente den. Når du er logget på siden Betalingsoplysninger, skal du klikke på knappen "Rediger" for at opdatere dine eksisterende kreditkortoplysninger og på "Send" for at gemme dem, når du har angivet dine ændringer.

Hvis du har brug for hjælp til dette, kan du ringe til Kundeservice for at tale med én af vores repræsentanter. Af sikkerhedshensyn bør du aldrig sende dit kreditkortnummer via e-mail.

Hvordan annullerer jeg mit abonnement?

Hvis du har brug for at annullere dit abonnement inden næste fornyelsesperiode, skal du bruge følgende vejledning:

For ordrer afgivet på eller efter den 14. december 2020:

Log på din konto på manage.autodesk.com, og under Billing and Orders (Betalinger og ordrer) > Subscriptions and Contracts (Abonnementer og kontrakter), skal du klikke på produktet og slå automatisk fornyelse FRA.

For ordrer afgivet mellem 9. december 2019 – 14. december 2020:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klik på betalingsoplysningerne for det abonnement, du vil annullere.
  3. Slå automatisk fornyelse fra for at annullere din automatiske fornyelse.

For ordrer afgivet før den 9. december 2019:

  1. Klik her for at slå din ordre op.
  2. Når du har fundet din ordre, skal du klikke på "Administrer abonnement med automatisk fornyelse". Indtast den e-mailadresse, der er knyttet til din ordre, samt din adgangskode, hvis du bliver bedt om det.
  3. I sektionen "Status på abonnement med automatisk fornyelse" skal du vælge at annullere dit abonnement.

Bemærk: Du har adgang til dit abonnementsprodukt i hele den periode, du har betalt for, selv om automatisk fornyelse er opsagt.

Annullering af automatisk fornyelse betyder, at dit abonnement ikke fornys ved afslutningen af din abonnementsperiode. Når du har annulleret automatisk fornyelse, ophører adgangen til dit abonnementsprodukt ved slutningen af din nuværende abonnementsperiode.

Cloud-point

Hvad er cloud-point?

Få mere at vide om cloud-point her.
Teknisk produktsupport Product Download

What should I do before I download?

Please check the settings of any of these products to ensure they are not interfering with your download:

  • Firewall – These are designed to stop downloads from non-approved sites.
  • Anti-Virus Programs – These will try to stop or scan a download. It may cause the download to be corrupt or damaged.
  • Download Monitors – Programs such as GoZilla!™ and NetZip are not compatible with our server and will sometimes block or stop downloads.
  • Screen Saver – In some instances, screen savers can interfere with the download process. If you have a screen saver that is starting while you are downloading, please disable it temporarily until your download is complete.

How do I download?

  1. You will receive access to your product via a fulfillment email within 24-48 hours after you place your order.
  2. Sign in to your Autodesk Account at manage.autodesk.com.
  3. Locate the software you wish to download in the list of Products & Services. Click the arrow next to the product name to expand the product details tray.
  4. Click Downloads to activate the download pop-up window.
  5. Select your Version, Platform, and Language to see available download options.

Where do I download the file?

You can download the file anywhere you like, but be sure that you note its location and the name of the file when you do so. We recommend that you download the file onto your Desktop, so it will be easier for you to find when you’re ready to install the product.

NOTE: Please do not rename the file you're downloading. Doing so may cause installation problems.

What will happen when I download?

Once the download starts, you will see a status bar indicating the time remaining until your download is complete. You may pause and resume the download by clicking on the “Pause/Play” button on the right side of the status bar.

What if the download stops before it completes?

If your download stops or is interrupted before it is complete, simply press the Begin Download button again and the download should resume where it left off.

I do not have a download button on my order.

You may not see a download button on your order for the following reasons:

  • You have reached the maximum allowable number of downloads.
  • Your download period has expired, which occurs after 30 days of placing your order.

If you believe you should have access to a download button or are trying to download after 30 days from placing your order, please Contact Us for assistance.

Is downloading the same as installing?

No. Downloading is a simple file transfer. Installing is the unpacking and loading of the software onto your computer. Autodesk’s installation software walks you through this process once you’ve successfully downloaded the file from our site. If you need assistance with installation, please review our Installation and Activation help.

Installation og aktivering

Produktinstallationsvideoer

Se vores hjælp til Installation og aktivering.

Hvordan installerer jeg mit produkt?

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til at installere dit Autodesk-produkt, kan du finde videoselvstudier, diskussionsgrupper og mere på vores Knowledge Network.

Hvor kan jeg finde den fil, jeg hentede?

Den bedste måde at vide, hvor din overførsel blev gemt, er at være mere opmærksom på vinduet Gem som i starten af overførselsprocessen. Når du har klikket på overførselsknappen og har valgt muligheden for at gemme filen, vises vinduet Gem som, hvori vises nøjagtigt, hvor din overførsel gemmes på din computer.

Hvis du kender filnavnet, kan du lave en søgning på din computer efter den.

BEMÆRK: Omdøb ikke den fil, du henter. Hvis du gør det, kan det forårsage installationsproblemer.

Hvordan starter jeg installationen?

Når du har hentet filen, skal du gå til den placering, hvor du gemte filen, og dobbeltklikke på den for at starte installationen.

Hvis du ønsker flere oplysninger, anbefaler vi, at du ser vores  Oplysninger om installation og licensering.

Hvordan ændrer jeg min gratis prøveversion til et abonnement?

Før du starter, skal du købe et abonnement til din ønskede software. Dette kan gøres via produktsiden på Autodesks onlinebutik eller ved at trykke på knappen Køb, der vises i pop op-vinduet, når du åbner din prøveversion.

Du skal derefter indtaste dit serienummer og din produktnøgle, der kan findes på din Autodesk-konto-side. Du kan finde dit serienummer og din produktnøgle på denne side ved at logge på og klikke på "Administration". Klik på pilen ud for dit købte produkt, hvorefter licensoplysningerne vises.

Følg denne vejledning for at ændre din prøveversion. Nogle trin kan være en anelse forskellige i forhold til den software, du bruger.

  1. Åbn din prøveversion. Log på, hvis du bedes om det, eller vælg "Opret en konto", hvis du ikke allerede har gjort det. Prøveversioner af Autodesk kræver et Autodesk-id for at køre.
  2. Der vises et pop op-vindue. Vælg "Har du allerede en konto?" og derefter "Angiv serienummer" på skærmen Lad os komme i gang.
  3. Indtast dit serienummer og din produktnøgle. Klik på Fortsæt (eller Næste).
  4. Klik på Afslut, og begynd at bruge din software.

“Aktiveringskoder" er til en engangsaktivering og kan ikke genbruges.

Ordreoplysninger

Hvad er min ordrestatus?

For ordrer afgivet på eller efter den 14. december 2020:

Gå til Autodesk-konto for at se din ordrestatus.

For ordrer afgivet  mellem  9. december 2019 – 14. december 2020:

  1. Gå til  Administrer abonnementer.
  2. Klik på ordrenummeret for at se ordrestatus.

For ordrer afgivet  før den 9. december 2019:

Klik her for at finde din ordre.

Hvilke betalingsmetoder accepterer I?

Vi accepterer Visa, MasterCard, American Express og PayPal. Du kan indtaste hele dit kreditkortnummer sikkert via vores sikre server, der krypterer alle sendte oplysninger.

Kan jeg bestille uden et kreditkort?

Ud over kreditkort accepterer vi PayPal.

Hvornår debiteres mit kreditkort?

Hvis du har købt produkter, der kan hentes, debiteres dit kreditkort øjeblikkeligt efter afgivelse af din bestilling.

Hvordan fremgår debiteringen på mit kreditkort?

Debiteringen for din ordre vises på dit kreditkort som: "Autodesk ADY" eller "DRI * Autodesk, Inc."

Skal jeg betale moms?

Afhængigt af ordren kan der blive beregnet og opkrævet moms. Momsopkrævninger beregnes ud fra din lokation og vises på skærmen med ordregennemgang, når du har indtastet din faktureringsadresse.

Jeg har brug for en kopi af min faktura.

For ordrer afgivet  på eller efter den 14. december 2020:

Gå ti Autodesk-konto Ordrehistorik, og klik på produktet.

For ordrer afgivet mellem 9. december 2019 – 14. december 2020:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klik på ordrenummeret for at se ordredetaljer.
  3. Klik på Vis faktura.

For ordrer afgivet  før den  9. december 2019:

Klik her for at finde din ordre.

Hvorfor accepterer I ikke mit kreditkort?

Der kan være mange årsager til en mislykket kreditkorttransaktion. Dit kort kan være udløbet eller har nået dets grænse, eller der kan være opstået en maskinfejl i en kreditkortcomputer, enten hos os eller hos din bank. Hvis du har problemer, kan du kontakte Kundeservice. Giv dem alle fejlmeddelelsesnumre, du evt. har modtaget, samt ordrenummeret fra din indkøbskurv.

Jeg modtog ikke nogen e-mail med bekræftelse.

Se vores liste herunder, hvis du ikke allerede ved, hvordan du afhjælper problemet med postmappen til uønsket post.


INTERNETSERVICEUDBYDERE (ISP'er)

Nogle e-mailudbydere filtrerer meddelelser ud fra indhold, emnelinje eller afsenderens adresse og kan flytte e-mail til en mappe til uønsket post. Sørg for, at @digitalriver.com og @autodesk.com er på din liste over "godkendte afsendere" eller "hvidliste" og/eller i dit "adressekartotek". Vi modtager normalt aldrig meddelelse om sådanne filtre, så sørg for at informere din internetudbyder om, at du ønsker at modtage vores e-mails.

FILTRE FOR UØNSKET POST OG E-MAILSOFTWARE

Hvis du for nyligt har installeret ny e-mailsoftware eller et nyt program for at reducere antallet af uønsket post, du modtager, skal du kontrollere indstillingerne. "Standardværdierne" er ofte meget mere restriktive, end du måske ønsker. Herunder findes en vejledning til, hvor du kan starte.

  • AOL:

    Kig i din mappe til uønsket post. Hvis du finder vores e-mail der, skal du markere meddelelsen og klikke på "This is Not Spam" (Dette er ikke uønsket post). Det sikrer, at meddelelserne fremover modtages i din indbakke.

    Sådan undgår du utilsigtet filtrering af vores meddelelser fremover:

    1. Klik på Mail (Post) på værktøjslinjen øverst i dit AOL-vindue.
    2. Vælg Block Unwanted Mail (Bloker uønsket post)
    3. Klik på Custom Sender List (Brugerdefineret afsenderliste)
    4. Markér Allow only the senders and domains listed below (Tillad kun de afsendere og domæner, der er angivet nedenfor)
    5. Indtast dette domæne @digitalriver.com og @autodesk.com
    6. Klik på Save (Gem).
  • HOTMAIL:

    Kig i din mappe til uønsket post. Hvis du finder vores e-mail der, skal du markere meddelelsen og klikke på "Not Junk" (Ikke uønsket post). Det sikrer, at meddelelserne fremover modtages i din indbakke.

    Sådan undgår du utilsigtet filtrering af vores meddelelser fremover:

    1. Klik på Mail (Post) og så Options (Indstillinger) (ud for linket Help (Hjælp))
    2. Klik på Junk email Protection (Beskyttelse mod uønsket post)
    3. Klik på Safe List (Sikker liste)
    4. Indtast dette domæne: @digitalriver.com og @autodesk.com
    5. Klik på Add (Tilføj)
  • Yahoo:

    Kig i din mappe til uønsket post. Hvis du finder vores e-mail der, skal du markere meddelelsen og klikke på "Not Spam" (Ikke uønsket post). Det sikrer, at meddelelserne fremover modtages i din indbakke.

  • Gmail:

    Kig i din mappe til uønsket post. Hvis du finder vores e-mail der, skal du markere meddelelsen og klikke på "Not Spam" (Ikke uønsket post). Det sikrer, at meddelelserne fremover modtages i din indbakke.

  • Outlook:

    Kig i din mappe til uønsket post. Hvis du finder vores e-mail der, skal du markere meddelelsen og klikke på "Not Junk" (Ikke uønsket post). Det sikrer, at meddelelserne fremover modtages i din indbakke.

    Sådan undgår du utilsigtet filtrering af vores meddelelser fremover:

    1. Åbn Indstillinger for uønsket mail.
    2. Vælg Sikre afsendere og så Tilføj.
    3. Skriv @digitalriver.com og @autodesk.com, og klik på OK.
    4. Klik på OK..

Fejlfinding af betalingsfejl

Her er nogle ting, du kan tjekke, hvis der opstår betalingsfejl:

  • Kortnummer og udløbsdato: Af sikkerhedshensyn kan du ikke se eller redigere nye eller eksisterende kortoplysninger efter indtastningen. Prøv at indtaste kortoplysningerne igen som en ny betalingsmetode ved at vælge  Tilføj kort. Bekræft, at kortnummeret og udløbsdatoen er korrekt.
  • Navn og faktureringsadresse: Kontroller, om navn og faktureringsadresse stemmer overens med oplysningerne hos din betalingsudbyder. Du kan gennemse og redigere disse elementer i indkøbskurven.
  • Købsgrænser: Nogle banker har sat en grænse for, hvor meget du kan bruge på et enkelt køb eller på en enkelt dag. Selv hvis du har nok penge til rådighed, vil din bank muligvis ikke godkende opkrævningen. Ring til din bank, og bed dem om at godkende opkrævningen eller få oplysninger om deres politik for onlinekøb.
  • Kreditkortgodkendelse: Når du gemmer dine kreditkortoplysninger, kan din bank måske kræve, at du bekræfter din identitet som en yderligere sikkerhedsforanstaltning. Hvis du har problemer med tofaktorgodkendelsesprocessen, skal du bekræfte dine kortoplysninger og prøve at udføre processen igen.

Du kan også prøve med et andet kort eller vælge en anden betalingsmetode. Kontakt din bank, hvis problemet fortsætter.

Returnering og annullering

Hvad er jeres refusionspolitik?

For at få fuld refusion for et månedligt abonnement købt online fra Autodesk skal du returnere det inden for 15 dage efter det første køb eller fornyelse. For refusion på en maintenance plan eller et årligt eller flerårigt abonnement skal du påbegynde returnering inden for 30 dage efter køb eller fornyelse.

Denne politik er gældende fra den første dag, hvor betalingen er modtaget, og gælder udelukkende for køb og fornyelse af abonnementer og maintenance plans købt igennem Digital River på vegne af Autodesk. Denne politik gælder ikke for andre produkter, tjenester eller tilbud. Eksempler på tilbud, som politikken ikke gælder for, omfatter, men er ikke begrænset til, konsulenttjenester, platformsabonnementer (f.eks. Autodesk® Forge), Extra Territory Rights, cloud-point og medlemskab eller lignende gebyrer.

Hvordan anmoder jeg om en refusion?

Hvis din ordre opfylder kriterierne i vores Refusionspolitik, som beskrevet ovenfor, bedes du kontakte  kundeservice, angive dit ordrenummer (du kan se dit ordrenummer i din bekræftelses-e-mail) eller e-mailadresse og vælge Return Order (Returordre) i rullemenuen.

Hvornår fremgår refusionen på mit kort?

Når din refusion er godkendt og behandlet, udstedes betalingen til den registrerede betalingsmetode. Kreditkortrefusioner tager typisk 5-7 hverdage. Andre betalingsmetoder kan tage længere tid. Kontakt  kundeservice, hvis du oplever en betydelig forsinkelse under modtagelsen af din refusion. Al adgang til tilhørende software og tjenester ophører, når din refusion er behandlet.

Hvordan annullerer jeg mit abonnement?

Hvis du har brug for at annullere dit abonnement inden næste fornyelsesperiode, skal du bruge følgende vejledning:

For ordrer afgivet  på eller efter den 14. december 2020:

Log på din konto på manage.autodesk.com klik på  Billing and Orders (Betalinger og ordrer) > Subscriptions and Contracts (Abonnementer og kontrakter), og slå så automatisk fornyelse FRA.

For ordrer afgivet  mellem  9. december 2019 – 14. december 2020:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klik på betalingsoplysningerne for det abonnement, du vil annullere.
  3. Slå automatisk fornyelse fra for at annullere din automatiske fornyelse.

For ordrer afgivet før den 9. december 2019:

  1. Slå din ordre op.
  2. Når du har fundet din ordre (du kan se dit ordrenummer i din bekræftelses-e-mail), skal du klikke på “Manage Auto-Renewal Plan” (Administrer automatisk fornyelse). Indtast den e-mailadresse, der er knyttet til din ordre, samt din adgangskode, hvis du bliver bedt om det.
  3. I sektionen "Status på abonnement med automatisk fornyelse" skal du vælge at annullere dit abonnement.

Bemærk: Du har adgang til dit abonnementsprodukt i hele den periode, du har betalt for, selv om automatisk fornyelse er opsagt. Annullering af automatisk fornyelse betyder, at dit abonnement ikke fornys ved afslutningen af din abonnementsperiode. Når du har annulleret automatisk fornyelse, ophører adgangen til dit abonnementsprodukt ved slutningen af ​din nuværende abonnementsperiode.

Beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed

Hvad er jeres politik for beskyttelse af personlige oplysninger?

For ordrer afgivet på eller efter den 14. december 2020:

Klik her for at få vist Autodesks politik for beskyttelse af personlige oplysninger.

For ordrer afgivet  før den 14. december 2020

Klik her for at få vist Digital Rivers politik for beskyttelse af personlige oplysninger.

Terms and Conditions

Please check Terms and Conditions here.

Har du stadig brug for hjælp?