• Danmark

    Vi har omdirigeret dig til en tilsvarende side på dit lokale websted, hvor du kan se lokale priser og kampagner samt købe online.

    Stay on our U.S. site

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Om piratkopiering af software

  • Hvad er piratkopiering af software?

    Piratkopiering af software opstår, når en eller flere af følgende ting sker:

    • softwaren er ændret eller hacket
    • nøgler eller konti kopieres eller sælges
    • brugen overholder ikke licensbetingelserne for brug – for eksempel software kopieres eller bruges på flere computere, end det er godkendt af licensen

    Piratkopiering af software udsætter virksomheder og forbrugere for sikkerhedstrusler, herunder malware, spyware og virus, og kan føre til nedsat effektivitet i organisationer. Kun ægte, lovligt licenseret Autodesk-software har garanti og support af Autodesk med adgang til de nyeste funktioner, sikkerhedsopdateringer, tidligere versioner og meget mere.

  • Hvad er risici ved brug af ugyldig software?

    Brug af ugyldig software udgør en risiko for enkeltpersoner og organisationer. Ugyldig software kan være blevet ændret og/eller kan indeholde skadelig kode, hvilket medfører problemer som:

    • Øget risiko for eksponering for virus eller spyware, der kan ødelægge eller kompromittere data, herunder dit arbejde
    • Øget risiko for, at softwaren ikke fungerer korrekt eller slet ikke fungerer, hvilket kan medføre problemer med sikkerhed, kvalitet eller integritet for dine designs, processer, produkter eller strukturer
    • Begrænset adgang til kundesupport, opgraderinger, teknisk dokumentation mv.

    Brug af ugyldig software bringer også dig og din virksomhed i fare for krænkelse af ophavsretten eller andre potentielle juridiske krav, som kan føre til civilretlige sanktioner eller retsforfølgning.

  • Hvordan hjælper Autodesk med at forhindre brug af ugyldig software?

    Autodesk deltager i mange programmer, der hjælper med at beskytte enkeltpersoner og organisationer mod de risici, der er forbundet med ugyldig software.

    • Vi lærer slutbrugere og organisationer om fordelene ved at bruge ægte Autodesk-software, herunder forvaltning af softwareaktiver (SAM), som hjælper virksomheder med at administrere deres softwarelicenser, og supporttjenester, hvor kunderne kan bede om hjælp og vejledning til softwarebrug.
    • Vi arbejder sammen med organisationer som Software Alliance (BSA) for at undersøge salg og brug af ugyldig software.
    • Vi træffer foranstaltninger mod uautoriserede forhandlere af Autodesk-produkter på populære markedspladser og e-handelswebsteder.
    • Vi undersøger anonyme rapporter om mistænkelige forhandlere og brugere af ugyldig software.
    • Vi støtter tekniske programmer, som f.eks. valideringstest, som hjælper kunderne med at forstå status for deres software.
  • Er der juridiske risici for at bruge ugyldig Autodesk-software?

    Brug af ugyldig software er en krænkelse af ophavsretten, hvilket kan resultere i både civilretlige og strafferetlige sanktioner. Autodesks brugsbetingelser kræver desuden, at alle kunder bruger Autodesk-software i overensstemmelse med alle gældende love, og forbyder endvidere enhver form for uautoriseret brug, adgang eller gengivelse.

  • Hvordan kan jeg vide, om jeg bruger ægte software? Hvordan kan Autodesk hjælpe?

    Der er flere forskellige muligheder for enkeltpersoner og organisationer at kontrollere status for deres software. Implementering af bedste fremgangsmåder for forvaltning af softwareaktiver (detaljer nedenfor) giver indsigt i, hvilke licenser der er i brug. Desuden kan Autodesk sende underretninger til brugere af ugyldig software og kan også i overensstemmelse med Autodesks brugsbetingelser udføre licensgennemgang.

  • Kan uddannelses- eller elevversioner af Autodesk-software bruges til kommercielle formål?

    Nej. Autodesks uddannelses- og elevlicenser kan ikke bruges til kommerciel, professionel, kommerciel uddannelse eller andre professionelle formål. Hvis du bruger uddannelses- eller elevversioner til kommercielle formål, kan du besøge www.autodesk.dk for at få flere muligheder for at købe det rigtige produkt.

  • Kan jeg bruge min software væk hjemmefra, når jeg rejser?

    Med et abonnement eller en maintenance plan kan du bruge din software overalt - hjemme, på arbejde eller på vejen. Få mere at vide om rejserettigheder til abonnementer og maintenance plans

Om ægte software

  • Hvad er ægte Autodesk-software?

    Ægte Autodesk-software er lovlig licenseret software købt direkte fra Autodesk eller en autoriseret forhandler. Ægte Autodesk-software vil fungere efter produktdokumentationen og vilkårene for brug og er fri for de sårbarheder, der kan findes i ugyldig software.

  • Hvis jeg har en ugyldig software, hvad skal jeg så gøre?

    Autodesk anbefaler at afinstallere den ugyldige software og købe ægte software direkte fra Autodesk eller en autoriseret forhandler. Hvis du har oplysninger om en sælger af ugyldig software, kan du sende en rapport til Autodesk for at gribe ind.

  • Hvordan kan jeg rapportere den formodede brug af ugyldig Autodesk-software?

    Mistanke om brug af ugyldig software kan rapporteres anonymt her

  • Hvordan kunne dette være sket?

    Desværre er det nemt ubevidst at købe ugyldig software. Uautoriserede sælgere præsenterer sig ofte som autoriserede forhandlere og sælger ugyldig software med store rabatter. Andre sælgere pakker ugyldig software med computerhardware. Køb altid Autodesk-software enten direkte fra Autodesk.dk eller fra en autoriseret forhandler.

Forvaltning af softwareaktiver

  • Hvad er forvaltning af softwareaktiver (SAM)?

    Forvaltning af softwareaktiver (SAM) gør det muligt for organisationer at styre softwareaktiver gennem køb, implementering, opgradering og/eller udskiftning. SAM med intelligente fremgangsmåder kan hjælpe dig og din organisation med at håndtere komplekse licensvilkår og forhindre brug af ugyldig software. SAM kan også reducere omkostningerne ved at identificere over- eller underudnyttelse af licenser.

  • Kan Autodesk hjælpe mig med forvaltning af softwareaktiver (SAM)?

Softwarerevision (Licensgennemgang)

  • Hvordan beslutter Autodesk, hvornår man skal foretage en revision eller gennemgang af licenser?

    Et bestemt antal Autodesk-abonnenter kontaktes hvert år for at verificere og sikre overholdelse af gældende licensbetingelser. Sådan kontrol kan også hjælpe kunder med at evaluere og maksimere udnyttelse af deres Autodesk-abonnementer. Kunder vælges til sådanne kontroller baseret på en række kriterier, herunder abonnementsregistrering og aktiveringsoplysninger.

  • Hvordan ved jeg, om min organisation er blevet valgt til revision eller licensgennemgang?

    Autodesk kontakter kunder, der er udvalgt til revision eller licensgennemgang, og involverer kunden i hele processen fra indledende undersøgelse til beslutning.

Autodesk ægtheds-service

  • Hvad er Autodesk ægtheds-service?

    Autodesk ægtheds-service kontrollerer visse typer ugyldig Autodesk-software. Når der opdages ugyldig software, kan tjenesten informere brugeren via en meddelelse om dette med muligheder for at løse problemet.

  • Hvad sker der, hvis jeg ignorerer meddelelser fra Autodesk ægtheds-service?

    Meddelelsen bliver ved med at vises, indtil du løser problemet. Brugere, der løbende ignorerer meddelelserne, kan opleve yderligere konsekvenser.

  • Kan jeg fjerne [eller deaktivere] Autodesk ægtheds-service?

    Autodesk ægtheds-service er designet til at være aktiv, så længe der registreres Autodesk-produkter på en enhed. Når der ikke længere registreres Autodesk-produkter, deaktiveres tjenesten automatisk.