KONTOADMINISTRATION FOR ADMINISTRATORER

Spor teamaktivitet


På Autodesk Account-kontoen kan administratorer bruge aktivitetslogfilen til at spore historikken for deres teamaktivitet. Du kan finde oplysninger om teambegivenheder, f.eks. produkttildelinger, rolletildelinger, abonnementsændringer, tilføjelse og fjernelse af brugere fra grupper og mange andre aktiviteter.  

 

Bemærk: Aktiviteter i forbindelse med centraler og projekter, der er relateret til begivenheder, vises ikke i øjeblikket. 


Sådan får du adgang til aktivitetslogfilen for dit team: 

  1. Log på Autodesk Account på manage.autodesk.com

  2. Vælg Rapportering > Aktivitetslogfil.   

     

  3.  

  4. Øverst i aktivitetslogfilen skal du vælge et team.   

     

I aktivitetslogfilen vises datoen og klokkeslættet samt en beskrivelse af hver begivenhed i historikken for det team, du vælger.


Brug af filtre

 

Når du har valgt et team til sporing, kan du bruge filtre til at indskrænke de viste resultater. 

 

 

Du kan bruge filtre til én eller flere af følgende:

  • Dato. Du kan filtrere efter en bestemt dag ved kun at angive en startdato i rullekalenderen. Indstil både en start- og slutdato for at filtrere efter et tidsrum.
  • Begivenhed. Vælg én eller flere begivenheder i rullemenuen. Eksempler på begivenheder er: gruppe oprettet, produkt tildelt bruger, rolle tildelt bruger og team oprettet. Der findes mange flere.
  • Bruger. Begynd at indtaste navnet på én af dine brugere, og vælg derefter et af de navne, der vises. Som med de andre filtre kan du vælge flere navne. Når du føjer en ny bruger til teamet, udfyldes valglisten med brugerens navn.
  • Gruppe. Begynd at indtaste navnet på én af dine grupper, og vælg derefter én af de grupper, der vises. Du kan vælge flere grupper. Når du tilføjer en ny gruppe, udfyldes valglisten med navnet.
  • Produkt. Begynd at indtaste navnet på et produkt, og vælg så et produkt. Du kan vælge flere produkter ad gangen.

Brug af søgning

 

Du kan også finde de begivenheder, du leder efter, ved at søge efter nøgleord, der er inkluderet i beskrivelsen af aktiviteten. Du kunne f.eks. finde alle begivenheder, der omfatter 3ds Max ved at indtaste "3ds Max" i søgefeltet. Du kan også søge ud en e-mailadresse på et teammedlem, der er knyttet til en begivenhed. Ved at kombinere filtre med søgning har du effektive værktøjer til rådighed til at finde de oplysninger, du leder efter. 

 


Ofte stillede spørgsmål

Hvilken slags aktiviteter vises i aktivitetslogfilen?

I logfilen vises alle aktiviteter, som en administrator udfører for at administrere deres Autodesk-produktbrugere. Det gælder bl.a.:

  • Teamaktiviteter
    • Teamoprettelse, navneopdateringer, fletninger
  • Gruppeaktiviteter
    • Gruppeoprettelse, opdateringer
  • Brugeraktiviteter
    • Tilføjelse/fjernelse af bruger til/fra team
    • Tilføjelse/fjernelse af bruger til/fra gruppe
    • Masseopdateringer
    • Rolleændringer
    • Tildelingsaktiviteter
    • Tildeling/fjernelse af tildeling af bruger til produkter
    • Masseopdateringer
    • Produkttildelinger til gruppe
  • SSO-aktiviteter
    • Konfiguration af mappesynkronisering

Bemærk: Se nedenstående Ofte Stillede Spørgsmål vedrørende aktiviteter, der endnu ikke er inkluderet i aktivitetslogfilen.

Hvad er den maksimale periode, hvori logfiler for et team bevares?

Aktivitetslogfiler gemmes i maksimalt ét år og slettes derefter.

Bliver logfiler opdateret tidstro? 

Nej, men du kan opdatere visningen ved at klikke på Opdater. Der går normalt et par minutter, før logfilerne bliver opdateret med nye aktiviteter.

Fra hvilken dato vil aktivitetslogfiler være tilgængelige?

Aktiviteter vil blive vist fra den 18. oktober 2023. Du kan forvente at få vist dit teams aktiviteter fra den dato. Aktiviteter, der er ældre end det, vil ikke være tilgængelige i logfilen.

Sorteres og vises logfiler på grundlag af begivenhedstidsstempler?

Begivenheder håndteres i den rækkefølge, hvori de modtages.

Omfatter aktivitetslogfilen begivenheder fra det tidligere brugerstyringssystem (NAMU)?

Nej, aktivitetslogfilen omfatter kun brugerstyringsaktiviteter, der udføres af administratorer for deres Autodesk-team. 

Vises aktiviteter, der udføres af Autodesk på mine vegne, i aktivitetslogfilen?

Ja, når Autodesk Support opdaterer dine teamdata, fremgår aktiviteten af logfilen med et aktørnavn, der omfatter "Autodesk".

Kan vi eksportere logfiler fra aktivitetslogfilen? 

Nej. Aktivitetslogfilen understøtter ikke eksport af logfiler i øjeblikket.

Hvilke aktiviteter er endnu ikke inkluderet i aktivitetslogfilen?

Autodesk vil løbende udvikle aktivitetslogfilen og forventer at inkludere flere aktiviteter. Her er bare to eksempler på aktiviteter, der ikke aktuelt er inkluderet, men som kan blive tilføjet fremover:

  • Genudsendelse af invitationer til Autodesk-teammedlemmer
  • Begivenheder, der kommer fra centraler, og projekter, der er associeret med dit Autodesk-team. For eksempel begivenheder i forbindelse med Fusion-teams, Shotgrid-websteder og BIM/ACC-konti.

Er tidsstemplerne i logfilen baseret på ejerens placering? 

Ja. De tidsstempler, der er registreret i logfilen, er baseret på ejerens placering.

Se flere ofte stillede spørgsmål


Har du brug for hjælp? Spørg Autodesk Assistant!

Assistenten kan hjælpe dig med at finde svar eller kontakte en agent.


Hvilket supportniveau har du?

Forskellige abonnementsplaner indeholder forskellige supportkategorier. Find supportniveauet for din plan.

Vis supportniveauer