Her er nogle ofte stillede spørgsmål om Autodesks overgang til navngiven bruger og licenser, der er hostet af Autodesk. Der findes oplysninger om datasikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger under Datasikkerhed for brugerlicenser.
Her er nogle ofte stillede spørgsmål om Autodesks overgang til navngiven bruger og licenser, der er hostet af Autodesk. Der findes oplysninger om datasikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger under Datasikkerhed for brugerlicenser.
Navngivne brugere logger på med deres Autodesk-id eller firma-id (hvis enkeltlogon er aktiveret) for at godkende deres identitet og godkende brug af software.
Ja. Licenstjenesten skal oprette forbindelse til internettet, når du bruger produktet for første gang, for at sikre, at du er godkendt.
Produktet søger efter godkendelse, hver gang du er online, og når produktet genstarter. Hvis produktet forbliver åbent og kører, søger det efter licensgodkendelse en gang hver 24. time. Dette bekræfter, at du stadig er tildelt produktet, at abonnementet stadig er gyldigt, og at oplysningerne om rapportering af brug af brugerlicenser opdateres.
Hvis du logger på og forbliver online med produktet åbent, opdateres dine cachelagrede legitimationsoplysninger automatisk hver dag.
Når du tilgår en navngiven brugerlicens, der er inkluderet i et abonnement med enkeltbrugeradgang, kan du være offline i op til 30 dage uden afbrydelse. Når du er offline, registreres brugsdata ikke til forbrugsrapportering.
Du modtager meddelelser i selve produktet i løbet af de 30 dage, som angiver, hvor mange dage du kan være offline. De sidste tre dage vises en anden meddelelse, når du starter softwaren. Dette er en advarsel om, at du har mindre end tre dage tilbage til at oprette forbindelse til internettet, da produktet ellers ikke længere vil fungere.
Du kan installere den software, der er inkluderet i dit abonnement med enkeltbrugeradgang, på op til tre enheder, men du kan kun køre én aktiv session ad gangen. Mere end én aktiv, samtidig session på forskellige enheder er ikke kompatibelt med og betragtes som en overtrædelse af vores vilkår for anvendelse (engelsk).
Navngivne brugerlicenser er afhængige af Autodesks identitets- og licenstjenester, som giver brugerne adgang til deres software. Vi er opsat på at begrænse kundepåvirkningen fra tjenesteafbrydelser eller ydeevne ved at opretholde høj tilgængelighed (engelsk).
Hvad sker der, hvis jeg ikke kan få adgang til identitetstjenesten pga. et teknisk problem med Autodesk?
Hvis identitetstjenesten er nede, og der ikke er noget gyldigt adgangstoken (som varer op til en time), kan du ikke godkende og få adgang til produktet.
Hvad sker der, hvis jeg ikke kan få adgang til licenstjenesten pga. et teknisk problem med Autodesk?
Hvis du starter produktet med henblik på godkendelse første gang, modtager du en midlertidig licens, som kan bruges i op til fire timer. Hvis problemet ikke er løst inden for fire timer, får du udstedt en anden midlertidig licens. Når licenstjenesten virker igen, får du automatisk tildelt din licens.
Hvis du allerede har produktet åbent, kan du fortsætte med at bruge det i op til 24 timer. Hvis problemet ikke er løst inden for 24 timer, får du udstedt en midlertidig licens. Når licenstjenesten virker igen, får du automatisk tildelt din licens.
Brug vores ressourcer til at finde den produktdokumentation eller de fejlfindingsartikler, du skal bruge for at løse et problem. Hvis du sidder fast, giver dit abonnement dig ret til at kontakte en agent.