KONTOADMINISTRATION FOR ADMINISTRATORER

Ofte stillede spørgsmål om forbrugsrapportering


Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Hvordan defineres brug?

Når du starter et produkt, starter forbrug, og det registreres. Det stopper, når du lukker produktet. Forbrug rapporteres ud fra det antal dage, et produkt anvendes. 

 

Sofie starter f.eks. AutoCAD kl. 19.00 mandag aften. Hun lukker AutoCAD kl. 17.00 tirsdag. Hendes forbrug rapporteres som en dags brug om mandagen (hvis hun bruger Flex-tokens, vil hun kun blive opkrævet tokenprisen for en dag). Der bliver ikke angivet noget forbrug for tirsdag, da hun lukker produktet inden for 24 timer. Hvis Sofie starter AutoCAD flere gange i løbet af den 24-timers periode, tælles hendes forbrug stadig kun med i rapporten for mandagen. 

Hvad gør jeg, hvis jeg starter et produkt ved et uheld? Bliver brugen stadig inkluderet i rapporteringen?

Hvis du starter et produkt i mindre end fem minutter, bliver det ikke inkluderet i den daglige brug og det daglige antal brugere. Hvis du er på Flex, rapporteres de anvendte tokens som 0.  

Hvorfor rapporteres der ingen brug af tokens?

Visse funktioner i et produkt giver adgang til produktet. Selvom forbrug tælles i anvendte produkter og brugermålepunkter, debiteres du ikke nogen tokens.

Hvordan rapporteres hvert tidsinterval, jeg vælger?

Hvert valgte interval tæller antallet af dage i den aktuelle måned og månederne før den aktuelle måned. Hvis du f.eks. vælger de sidste 12 måneder den 9. december, inkluderer rapporten 9 dage plus de 11 måneder, der går forud. 

Hvad sker der, når jeg ikke er tilsluttet internettet?

Hvis du bruger Flex-tokens, kan du få adgang til produkter i højst 24 timer, efter at du sidst loggede på og mistede forbindelsen til internettet. Efter de 24 timer holder produkterne op med at virke. Hvis du har en abonnementsplan for enkeltbrugere, kan du få adgang til produkter i højst 30 dage, efter at du sidst loggede på og mistede forbindelsen til internettet. 

Hvad betyder "Sidste behandlingstid" i rapportering af brug?  

Det er den sidste dato og klokkeslæt, vist i din lokale tidszone, hvor rapportering af brug er blevet opdateret og rapporteret i Autodesk Account.

Hvorfor ser jeg ikke de korrekte rapporteringsdata?

Rapporteringsdata kan være ukorrekte af følgende grunde:

  • Hvis du abonnerer på et enkeltstående produkt og en branchespecifik kollektion, der indeholder det samme produkt på den samme kontrakt.

  • Hvis flere brugere har adgang til et produkt med samme brugernavn og adgangskode. Sørg for, at hver bruger er tildelt til et produkt i Autodesk Account og logger på med sin egen e-mail og adgangskode. 

Hvilke produkter er tilgængelige for brugsrapportering?


Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.