KONTOADMINISTRATION FOR ADMINISTRATORER

Tilføj og fjern brugere


Administratorer tilføjer og fjerner brugere i Autodesk Account. Hvis du vil give brugerne adgang til Autodesk-produkter og -tjenester, skal du invitere dem enkeltvis eller importere dem samlet. Inviterede brugere modtager en bekræftelsesmail med et link til oprettelse af en konto via deres egen e-mail og adgangskode. Fra deres konto kan de downloade produkter og få adgang til support, selvom kunder med Premium- og Enterprise-planer kan begrænse adgangen til administratorer.

 

Bemærk: Hvis du har en netværkslicens (flerbrugerlicens), kan brugerne ikke se produktet i Autodesk Account.

 

Hvis du har en Premium- eller Enterprise-plan med enkeltlogon (SSO - Single Sign-On), kan brugerne tilføjes automatisk. Når enkeltlogon (SSO - Single Sign-On) er aktiveret for dit domæne, vil brugere, der kan godkendes på dit domæne uden en eksisterende Autodesk-konto, få en konto oprettet og blive føjet til virksomhedens Autodesk-lejer.

 

Log på Autodesk Account på manage.autodesk.com for hver af følgende procedurer.


Sådan tilføjes individuelle brugere

  1. Vælg Brugerstyring > Efter bruger i navigationsmenuen.
  2. Klik på Inviter brugere. Hvis dine brugere er organiseret efter team, skal du vælge det relevante team på rullelisten.
  3. Angiv en brugers fornavn og efternavn samt e-mailadresse.
  4. Klik på Send invitation.
    En brugers kontostatus er afventende, indtil vedkommende accepterer invitationen. De vil ikke have adgang til produkter eller tjenester, før du tildeler dem. Hvis en bruger ikke accepterer inden for syv dage, skal du sende invitationen igen.

Bemærk: Hvis du har en Premium-plan med enkeltlogon (SSO - Single Sign-On), kan brugerne tilføjes automatisk.


Sådan importerer du en liste over brugere

  1. Forbered en CSV-fil, der indeholder op til 5.000 brugere, du vil importere.
    1. Angiv en enkelt række for hver bruger.
    2. Angiv tre kolonner: Fornavn, Efternavn og E-mailadresse.
      Bemærk: Brugere, der allerede findes i dit team, ignoreres.
  2. Vælg Brugerstyring > Efter bruger i navigationsmenuen.
  3. Klik på Inviter brugere. Hvis dine brugere er organiseret efter team, skal du vælge et på rullelisten.
    Bemærk: Hvis du bruger klassisk brugerstyring, kan du se under Tilføj brugere i klassisk brugerstyring.
  4. Vælg fanen Import, og klik på Upload CSV-fil. Du kan fortsætte med at arbejde, mens filen overføres. Der vises en meddelelse, når importen er fuldført.

Bemærk: Massetildelte brugere modtager ikke nye tildelingsmails.


Sådan fjernes brugere

Primære, sekundære og SSO-administratorer kan fjerne brugere fra Autodesk Account. Hvis du sletter en bruger, fjernes brugeradgangen til produkter og tjenester, men brugerens personlige Autodesk-konto slettes ikke.

  1. Vælg Brugerstyring > Efter bruger (du kan kun se Brugerstyring, hvis du er administrator).
  2. Vælg en bruger.
  3. Klik på ikonet Fjern bruger (ud for brugerens kontaktoplysninger).
  4. Klik på Fjern bruger i bekræftelsesvinduet.

Bemærk: Primære administratorer kan ikke fjernes, medmindre deres administrative rettigheder fjernes. Alle administratorer kan fjerne andre sekundære administratorer og SSO-administratorer.


Sådan fjernes flere brugere samlet

Fra november 2022 kan du vælge mere end én bruger, som skal fjernes fra dit team.

 

Du kan ikke fjerne primære administratorer eller brugere, der er tilføjet fra en mappesynkronisering (Premium-plan). Fjernede brugere mister adgang til produkter, der er tildelt af dette team.

 

  1. Log på din konto på manage.autodesk.com, og klik på Brugerstyring > Efter bruger.
  2. Klik i afkrydsningsfeltet for at vælge en eller flere brugere. Der vises et banner, som viser, hvor mange brugere du har valgt.
  3. Klik på Fjern fra team.
  4. Klik på Fjern i bekræftelsesvinduet.

Bemærk: På nuværende tidspunkt er den eneste tilgængelige massehandling at fjerne brugere.


Sådan fjerner du adgangen til cloud-baserede samarbejdswebsteder

For samarbejdsprodukter kan det være nødvendigt at tage yderligere skridt for at fjerne adgangen til dine samarbejdssteder og projektdata.

 

I følgende tabel beskrives adgangen til webstedet, når en bruger er fjernet.


Produkt Bruger deaktiveret Brugeradgang
Autodesk Construction Cloud (ACC) Nej Forbliver aktiv
BIM 360 Nej Forbliver aktiv
Fusion Team Ja Inaktiv. Kan ikke tilgå webstedsdata
Info360 Nej Forbliver aktiv
ShotGrid Ja Inaktiv. Kan ikke tilgå webstedsdata
Forma Ja Inaktiv. Kan ikke tilgå webstedsdata
Tandem Nej Forbliver aktiv
Upchain Nej Forbliver aktiv

Hvis en fjernet bruger forbliver aktiv, skal du kontakte administratoren af samarbejdswebstedet for at deaktivere eller fjerne brugeren fra dit websted.

 

Du kan finde instruktioner i, hvordan du administrerer brugeradgang, i Hjælp til dit samarbejdsprodukt. Du kan administrere medlemsstatus i BIM 360 eller ACC i Administrer kontomedlemmer.


Vi er her for at hjælpe

Brug vores ressourcer til at finde den produktdokumentation eller de fejlfindingsartikler, du skal bruge for at løse et problem. Hvis du sidder fast, giver dit abonnement dig ret til at kontakte en agent.