Installation for administratorer

Implementering fra det klassiske installationsprogram


De fleste produktudgivelser fra tidligere end 2022 har et installationsprogram (det klassiske installationsprogram), der bruges til at oprette implementeringer. Ved produkter fra 2022 skal du se Oprettelse af implementeringer fra Autodesk Account.

 

Bemærk: Nogle få udgivelser af Autodesk-produkter fra før 2022 understøtter også implementering fra Autodesk Account:

  • 3ds Max 2021
  • Maya 2020
  • Maya LT 2020
  • Revit 2021.1
  • VRED 2021

Angivelse af implementeringsindstillinger

  1. Navngiv det administrationsbillede, der skal oprettes under implementering. Vælg et navn, der entydigt identificerer implementeringen og tydeligt adskiller det fra andre implementeringer.
  2. Naviger til den netværksmappe, du oprettede til administrationsbilledet, og indtast det entydige navn der.
  3. Beslut, om du kun vil inkludere de produkter, der kræves i konfigurationen. Hvis du vælger denne indstilling, kan du ikke senere ændre implementeringen og inkludere andre produkter. Hvis du ikke vælger den, kan du ændre administrationsbilledet.
  4. Vælg, om du vil køre installationer uovervåget. Hvis du kører i uovervåget tilstand, vil brugere ikke kunne se detaljerne i implementeringen, når produkter installeres på deres computere.
  5. Vælg, om du vil oprette en logfil i mappen Temp på hver computer. Hvis du opretter en logfil, kan brugere få adgang til filen for at gennemgå og udføre fejlsøgning på deres egne installationer.
  6. Vælg, om du vil oprette en netværkslogfil på en central placering. Brug denne fil til at gennemgå data fra alle installationer. Hvis du opretter en netværkslogfil, skal du placere den i en delt mappe og give brugere læse/skrive-adgang.

Opgivelse af produkt- og licensoplysninger

Når du har gennemgået og accepteret licensaftalen for Autodesk-softwaren, kan du indtaste produkt- og licensoplysninger.

  1. Hvis der er et sprogvalg tilgængeligt for dit produkt, skal du vælge det.
  2. Specificer din licenstype. Ved de fleste implementeringer er licenstypen Netværk.
    • Vælg Autodesk-id for at tillade, at navngivne brugere opnår adgang til en licens ved hjælp af deres Autodesk Account-konto.
    • Vælg serienummer (enkeltstående) for at bruge et serienummer og en produktnøgle til en licens, der er tildelt en enhed.
    • Vælg Netværk, hvis du bruger programmet Network License Manager (NLM) til at administrere produktlicenser på dine netværksarbejdsstationer.
      • Angiv den netværkslicens, du har valgt: enkelt licens, distribueret licens eller redundant licens.
      • Naviger derefter for at vælge den server, hvorpå du tidligere installerede NLM.

Tilpasning af produktinstallation

Når du opretter en implementering, kan du acceptere standardindstillingerne for ethvert produkt, du installerer, eller du kan konfigurere indstillingerne for at oprette en tilpasset implementering. Konfigurationsindstillinger gælder for hver eneste forekomst af produktet. Efter oprettelse af implementeringen kan du ikke ændre disse indstillinger, medmindre du ændrer implementeringen.

Bemærk: Du kan få en bedre forståelse af konfigurationsmulighederne for hvert produkt ved at læse tillægget om produktinstallation i hjælpen til produktet. Gennemgå disse tillæg for at bestemme de rigtige indstillinger for hvert produkt i din implementering.

  1. Vælg, hvilke produkter skal installeres. Ud over det primære produkt kan der være forudvalgt andre foreslåede produkter. Fravælg disse forslag, hvis du vil fjerne dem fra din implementering.
  2. Hvis du bedes om at vælge en installationstype, skal du vælge Typisk eller Tilpasset.
    • Typisk. Produktet installeres med standardindstillingerne.
    • Tilpasset. Produktet installeres med de indstillinger, du valgte. Nogle eksempler på konfigurerbare indstillinger er brugerpræferencer for produktets funktionsmåde, installation af supportfiler og adgang til onlineressourcer.
  3. (Valgfrit) Installer andre softwarekomponenter fra Autodesk eller tredjepartsudbydere. Du installerer disse komponenter ved at tilføje deres EXE- eller MSI-filer i en speciel tabel, der findes i installationsprogrammet.

Inkludering af anden software

  1. Log på Autodesk Account på manage.autodesk.com.
  2. Fra Alle produkter og tjenester skal du findes og overføre hver opdatering, der skal inkluderes i implementeringen.
  3. Start installationsprogrammet, og vælg Opret en implementering. Hvis du allerede har en implementering, kan du også gå til mappen Værktøjer i produktimplementeringsmappen og køre Opret og rediger en implementering.
  4. Klik på Tilføj, og vælg hver eksekverbare opdateringsfil, som du overførte fra Autodesk Account.
  5. Tilføj et navn.
  6. Tilføj kommandolinjeparametre efter behov i feltet Kommandolinjeparametre. Hvis du f.eks. vil installere en MSI uovervåget uden notifikationer, skal du tilføje /quiet.
    Bemærk: I dokumentationen til produktet kan du se understøttede kommandolinjeparametre.
  7. Klik på pilen for at lukke vinduet.
  8. Fortsæt, indtil oprettelsen eller ændringen af implementeringen er fuldført.
  9. Start installationen af implementeringen på klientcomputeren.
  10. Når produktet er installeret, skal du åbne det og efterprøve versionen i Hjælp > Om. Vælg derefter dialogboksen Produktoplysninger. Du skulle nu se den opdaterede produktversion, hvilket angiver, at opdateringerne er blevet installeret korrekt sammen med produktimplementeringen.

Valg af opdateringer

  1. Log på din konto på manage.autodesk.com.
  2. Gå til Produkter og tjenester > Produktopdateringer.
  3. Gennemse tilgængelige opdateringer for hvert produkt, og vælg dem, du vil overføre.

Distribution af implementeringen

Hvis du vil installere implementeringen på en arbejdsstation, skal du enten køre installationen manuelt ved at bruge den leverede batchfil eller bruge et værktøj såsom Microsoft Configuration Manager (se Dokumentation til Microsoft Endpoint Configuration Manager).

Test af implementeringen

Før du distribuerer produkter til arbejdsstationer, skal du køre implementeringen på en testarbejdsstation for at sikre, at alt fungerer korrekt.

  1. Brug en typisk brugerprofil til at logge på en klientmaskine med en profil, der ikke har administratorrettigheder.
  2. Kør produktet for at bekræfte, at:  
    • Der ikke er nogen licenseringsfejl.
    • Vigtige funktioner, der er kritiske for dit arbejde, fungerer som forventet.
    • Alle opdateringer, tilpasninger og tilføjelsesprogrammer er blevet anvendt korrekt.

Har du brug for hjælp? Spørg Autodesk Assistant!

Assistenten kan hjælpe dig med at finde svar eller kontakte en agent.


Hvilket supportniveau har du?

Forskellige abonnementsplaner indeholder forskellige supportkategorier. Find supportniveauet for din plan.

Vis supportniveauer